måndag 7 mars 2011

Gympa för hjärncellerna om margarin

http://www.gunnarlindgren.com/
Jag slutade själv att äta margarin eller andra lättspredda bordsfetter för lite över 10 år sedan efter det att min dåvarande bästa väninna hade haft ett långt samtal med Gunnar Lindgren.
Att min kropp inte mådde bra av margarinet visste jag redan men jag visste inte varför. Det finns nog fortfarande en hel del kemikalier som bensin och aceton etc. som inte varudeklareras så jag tyckte det vore bra med en liten påminnelse för dem som är intresserade av sin hälsa.

Jag föredrar smör på smörgåsen, vad föredrar du?
Vill även tipsa om att Gunnar har en intressant pdf fil gällande olivolja. Visst är det väl trist att få läsa att det förekommer uppblandning med rapsolja.
Jag är ingen fantast till rapsoljan heller och skall berätta mer om den och dess uppkomst vid ett annat tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar