måndag 7 mars 2011

How it feels to have a stroke




Hur många hjärnforskare har fått tillfället att studera en stroke utifrån begreppet ”egen erfarenhet” och kunnat sätta ord på de känslor som upplevts?  Tänk att få vara med om och uppleva så många olika aspekter av sig själv. Att kunna höra och se hur kroppen lever, att kunna känna harmonin och lugnet runt omkring oss……
För nästan 30 år sedan svävade jag själv mellan liv och död. Det jag då upplevde bär jag med mig än idag. Den gången fick jag välja mellan att komma hem eller att gå tillbaka. Jag valde det sistnämnda. Den stora skillnaden är väl att jag inte anklagar någon annan när livet känns tungt och motigt……… för jag vet…….. det är jag själv som väljer….
 det är  bara så svårt i vissa fall att se valalternativen…….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar