söndag 6 mars 2011

Lite om kvicksilver i vaccin eller mat.

En bekant var på föreläsning i oktober 2009 och berättade för mig vad skillnaden är mellan att få kvicksilver via kosten eller via svininfluensavaccinet.
Det kvicksilver vi tyvärr får i oss via kosten ”säkerhets” filteras på vägen i mag-tarmkanalen genom flera källor. Bl.a i levern och fungerar vi bra kan levern därefter utsöndra kvicksilvret via lymfsystemet ut i urinen via njurar etc. Så antingen går det ut via avföring eller via urin så småningom dvs den naturliga vägen. Kvicksilver via vaccin går rakt in i kroppen i blodkärlen och påverkar därmed hjärnan. 
Eftersom min mamma är dement så vandrar mina tankar till hennes hjärna och vad som idag finns lagrat där utav år av intag av diverse kvicksilver och aluminium adjuvanser. Man vet alltså att hjärnan påverkas men det förtäljer inte hur. Undrar i mitt stilla sinne om någon forskning påbörjats för att påvisa eller bortvisa aningarna om vaccinationers inverkan.
Detta är en het potatis i USA där autism idag kopplas till vaccinationer. Vi har ju inte riktigt hamnat där ännu eftersom vi i Sverige idag endast ger halva antalet vaccinationer jämfört med dem. Men vi är på god väg att förbättra statistiken.  Mitt hjärta gråter…..
Man talar i media om vi skall vara Solidariska, vojne, vojne. Är det ett nytt ord med ny betydelse måhända? Men jag tror att jag tolkat ordet rätt när jag säger att det betyder: löneförhöjningar för vissa i kristider, bonusutbetalningar i förlustdrivna företag och vi skall inte förglömma alla nödlån som getts till banker eller annat. Har inte vi svenskar varit solidariska nog?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar