måndag 7 mars 2011

Livmodershalscancer, HPV

                               http://hejdalivmoderhalscancer.nu/
Denna webbsida är framtagen med stöd av Sanofi Pasteur ett samarbete mellan 1.6 & 2,6 miljonerklubben och Mama Mia.
Mina tankar runt denna sida är följande:
Ni har komponerat ihop en jättefin sida men jag tycker nog att ni skulle göra ett fåtal justeringar. Vi har alla rätt att göra ett eget val och tjejer som loggar in på denna sida får inte se myntets båda sidor. Det finns risker med vaccin och många gånger så är det ett val mellan pest och kolera. Vi tjejer, kvinnor, mammor, mormor, farmor etc, skall ha den demokratiska rättigheten att själva få välja vad vi vill ha vare sig det är  pest, kolera eller annat.
 
Inhämta korrekt information ifrån Läkemedelsverket samt tillverkare. Något annat som jag funderar över är varför EU och USA inte har samma varningstexter. Har det med ansvar och eventuella ersättningsanspråk att göra? EMA dikterar den varningstext som får lov att visas för den europeiska patientmassan. EMA gör inga tester, de läser tillverkarens resultat och väljer sedan vad som skall komma ut. Är detta till våra flickors bästa?
 
Jag är GUD sjöng Eva Dahlgren, så vackert…… ,men jag undrar om ni i 1.6 miljonersklubben etc.  verkligen vill leka Gud eller om sidan bara är gjord utifrån en varm och kärleksfull okunskap.
—–
Jag har framfört mina tankar till Alexandra Charles och postar givetvis svaret om hon skulle höra av sig med sina tankar eller kommentarer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar