lördag 5 maj 2012

Sjukvård på hög nivå i Sverige?

Foto: Ann-Britt Axelsdotter


Välkommen till Sverige och den högkvalitativa vård som vi här erbjuds. 

Vad tror ni ägaren till ovanstående fot tycker och tänker om Maria Larssons värdegrunder för god vård när det gäller äldre?

Jag är så trött och ledsen på alla betalda medicinreporters som spyr galla över sådana som mig och alla andra som öppet kritiserar vård och hela hälso och sjukvårdsupplägget inklusive läkemedelsindustrin. Sitter man med näsan och ögonen i plånboken så missar man mycket av verkligheten. En verklighet som många människor sitter i och vars sanning tigs ihjäl.

Någon måste föra dessa människors talan och fokus måste tas bort ifrån vinstmarginaler, bonusutbetalningar och riskkapitalföretag.

Det här är ett ypperligt exempel på att Lex Maria och Lex Sarah inte fungerar i den riktiga världen.

Vi kommer att skriva mer i detta ärende --- när chocken har lagt sig.


Jag är själv utbildad undersköterska och jag skäms för detta mitt yrkesval även om jag vet att ansvaret ligger på kallhamrade sjuksköterskor och läkare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar